Gözeten, Yetiştiren ve Doğasını Kollayan Bir Mimarlık Pratiği: KHORA

Öğretim üyelerimizden Aslıhan Demirtaş ve yürütücüsü olduğu KHORA Mimarlık Pratiği, ülkemiz mimarlık camiasının köklü dergilerinden Arredamento Mimarlık’ın Temmuz-Ağustos 2020 sayısında dosya konusu oldu.

Editörlüğünü Land+Civilization Compositions ortağı ve halihazırda Hong Kong Üniversitesi öğretim üyesi Merve Bedir’in yaptığı dosyada, Demirtaş’ın mesleki profilini, işlerinin araştırma ve uygulama süreçlerini yakından tanıyan yazarlar, Sibel Bozdoğan, Yağmur Yıldırım, Nandini Bagchee, Ares Shporta ve Alp Tekin Ocak yazıları ile Demirtaş’ın özenli bir araştırma ve yapma süreci sonucunda ortaya çıkan işlerini çeşitli yönlerden değerlendirerek Demirtaş ve KHORA’nın bağlamsal çerçevesini yorumluyorlar. Dosya ayrıca yine Merve Bedir’in moderatörlüğünde ve Ali Taptık, Meriç Öner, Özge Ersoy, H. Sinan Omacan ve Tansel Korkmaz’ın katılımıyla gerçekleşen ve Demirtaş’ın uygulamalarının değerlendirildiği çevrimiçi toplantıya da yer veriyor.

Editör Merve Bedir dosya giriş yazısında, Aslıhan Demirtaş’ın pratiğini bir modernite eleştirisi olarak tanımlıyor ve: “….Demirtaş, hakim ideolojilerin içine insanı yerleştirmenin önemini vurgular. İşlerinin diğer ortak özelliği de yapma/üretme deneyiminin işler ve insanlar arasında aktarılması ve paylaşılması, böylece kullanım sürecinin üretim sürecini doğallıkla takip etmesidir” diyor.